Email:
De Tohatsu 5 pk langstaart is geschikt voor zeilboten en boten waarbij de spiegel ver van het water af zit. Voor rubberboten adviseren wij een kortstaartmotor.
De Tohatsu 5pk is een viertaktmotor, de uitlaat zit verwerkt in de schroef daardoor is de motor extra stil. Door de CDI-ontsteking start de motor erg makkelijk ook als de motor koud is. Verstelbare stuurfrictie voor het verminderen van de stuurkracht. De buitenboordmotor is eenvoudig op een externe tank aan te sluiten.
Intern is de motor erg goed uitgerust. De behuizing van de waterpomp is gemaakt van RVS waardoor die langer meegaat. Op het staartstuk zit een anode die beschermt de motor tegen corrosie. Het koelsysteem is thermostaat gestuurd dit zorg ervoor dat de motor nooit te heet wordt. Er is gebruik gemaakt van een hoogwaardige aluminiumlegering en alle interne passages zijn gecoat met zink waardoor de motor intern beschermd is tegen corrosie.
Er zijn verschillende veiligheidstoepassingen. De motor heeft een oliedruk indicator zodat er nooit te weinig olie aanwezig is. De motor heeft een dodemanskoord zodat de motor afslaat als de bestuurder overboord valt. Er is een startbeveiliging zodat de motor alleen gestart kan worden als de buitenboordmotor in de neutrale stand staat.
De Tohatsu 5 pk langstaart is geschikt voor zeilboten en boten waarbij de spiegel ver van het water af zit. Voor rubberboten adviseren wij een kortstaartmotor.
De Tohatsu 5pk is een viertaktmotor, de uitlaat zit verwerkt in de schroef daardoor is de motor extra stil. Door de CDI-ontsteking start de motor erg makkelijk ook als de motor koud is. Verstelbare stuurfrictie voor het verminderen van de stuurkracht. De buitenboordmotor is eenvoudig op een externe tank aan te sluiten.
Intern is de motor erg goed uitgerust. De behuizing van de waterpomp is gemaakt van RVS waardoor die langer meegaat. Op het staartstuk zit een anode die beschermt de motor tegen corrosie. Het koelsysteem is thermostaat gestuurd dit zorg ervoor dat de motor nooit te heet wordt. Er is gebruik gemaakt van een hoogwaardige aluminiumlegering en alle interne passages zijn gecoat met zink waardoor de motor intern beschermd is tegen corrosie.
Er zijn verschillende veiligheidstoepassingen. De motor heeft een oliedruk indicator zodat er nooit te weinig olie aanwezig is. De motor heeft een dodemanskoord zodat de motor afslaat als de bestuurder overboord valt. Er is een startbeveiliging zodat de motor alleen gestart kan worden als de buitenboordmotor in de neutrale stand staat.